ورود بیش از 4000 زائر پیاده عراقی و ایرانی در ایام فاطمیه به مشهد
کد خبر: 4187048
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

ورود بیش از 4000 زائر پیاده عراقی و ایرانی در ایام فاطمیه به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائرین پیاده امام رضا(ع) از ورود 4152 زائر پیاده عراقی و ایرانی همزمان با ایام فاطمیه به مشهد خبر داد.

زائر پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: طبق هر سال همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) زائران پیاده از شهرهای عراق که در مسیر مشهد هستند، برای عرض ارادت به ساحت قدس رضوی خود را به مشهد می‌رسانند.

وی گفت: تاکنون 25 کاروان عراقی وارد مشهد شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود 20 کاروان عراقی دیگر در مسیر شهرهای شاهرود به سبزوار، سبزوار به نیشابور و نیشابور به مشهد باشند تا روز 25 آذرماه وارد مشهد‌الرضا شوند. تعداد افراد کل کاروان‌هایی که وارد مشهد شده و در طول مسیر هستند  2152 مرد بوده که از شهرهای کربلا، نجف و کاظمین حرکت کرده و پس از زیارت مرقد منور حضرت معصومه(س) راهی مشهد می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: همچنین کاروان‌های زائران پیاده از شهرهای کاشمر، تربت حیدریه، نیشابور، بردسکن، چناران، فریمان و اطراف مشهد از روز 22 آذر به‌سمت مشهد حرکت خود را آغاز کرده و تا روز شهادت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته تعداد زائران ایرانی که در این کاروان‌ها حضور دارند بیش از 2000 نفرهستند.

رضایی بیان کرد: کاروان‌های پیاده عراقی در طول مسیر از خدمات مردمی و خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی ایستگاه‌های صلواتی در محورهای سبزوار و نیشابور به مشهد که برپا شده بهره‌مند خواهند شد. پنج ایستگاه صلواتی شامل ایستگاه امام حسن مجتبی(ع) در مسیر بینالود، موکب سالار زینب(س) در مسیر میقات‌الرضا، ایستگاه صلواتی امام هادی(ع) و ایستگاه صلواتی امام رضا(ع) در تپه سلام برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

وی گفت: علاوه بر این موارد نیز دو ایستگاه صلواتی موقت در مسیر چناران به مشهد و دو ایستگاه دیگر در مسیر فریمان به مشهد از 25 آذر تا ظهر روز شهادت به زائران امام رئوف(ع) در ایام فاطمیه خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha